16 éven át minden nap ugyanazt mondtam: ABZrtJónapotkívánokFiller Ildikó.

Ebből kb. 14 olyan év volt, amikor imádtam a munkámat. 

Hogy mivel foglalkoztam?

Telefonos behajtóként dolgoztam egy finanszírozó multicégnél. Méghozzá nem is akárhogy. 

Kétszer kaptam virágcsokrot, számtalan állásajánlatot, kávémeghívást, stb. 

Mert ezt a fajta munkát is lehet szerelemből csinálni, EMBERként.

A lényeg, a lényeg, hogy nem kicsi, hanem jó nagy rutinom van a telefonos kommunikációban, így "viszonylag" könnyedén kezelem a váratlan hívásokat is.

Amikor munkát váltottam, akkor beüzemeltem egy online időpontfoglalási rendszert is. Így gondoltam kiküszöbölni, hogy a vendégjelöltek telefonon érdeklődjenek.

Ám egy reggel, számomra kicsit korai időpontban (09:00) csörgött a mobilom.

Későn fekvő típus vagyok, ilyenkor azért már ébredezési fázisban, mégis csodálkozó pillantással néztem a telefonomra. Mire felvettem volna, megszakadt a hívás.

Jól nevelt hölgyként úgy döntöttem elég éber vagyok már ahhoz, hogy elintézzek egy telefont, ezért visszahívtam.

- Jó reggelt! Filler Ildikó vagyok. 

- Helló! Masszázzsal kapcsolatban érdeklődnék. 

Egy úriember volt a vonal másik végén. Potenciális vendég. Hm. Egye fene, akkor beszéljünk az én számlámra.

A következő gondolatom azonban ez volt: Most mit mondjak? 

Az jutott eszembe, hogy valahol biztosan látta a telefonszámomat. Olyan sok helyen nem szerepel. Külön nem hirdetek mostanság, vagyis akkor a weboldalamon vagy a Három Lótusz Masszázsműhely oldalán.
Mindkét helyen fel van tüntetve milyen masszázstípusok közül válaszhat. Hm....

- Igen? És milyen masszázs érdekli?

- Hát, milyen van?

Khm. Azért erre tényleg nem számítottam. 

Általában a hívó vagy érdeklődő felet nem az jellemzi, hogy nem tudja mit akar. 

Mert oké, értem én, hogy nem volt kedve átböngészni a weboldalt, na de..

- Frissítő svédmasszázs, reflexológiás talpmasszázs, indiai ayurvédikus olajos masszázs és ezek kombinációja. - vágtam rá azért viszonylag gyorsan.

- Oké. És tusolási lehetőség van?

No, ennél a kérdésnél bekattant valami az agyamban. Ez biza nem a szokásos szeretnék bejelentkezni egy svédmasszázsra, mert baromira fáj a hátam típusú hívás lesz. 

Így aztán kapásból ezt válaszoltam: 

- Nincs, nálunk erre nincs lehetőség. (Egyébként van)

Kis csend a vonal másik végén. Én pedig kihasználtam az alkalmat és gyorsan kimondtam az első mondatot még, ami bekúszott az elmémbe:

- Nálunk nincs erotikus masszázs. Itt csak sima, hagyományos svédmasszázs van.

Csend. Az úriember hallgatott. Én sem kapkodtam el a folytatást.

Majd feltette a számára leglogikusabb kérdést:

- Maguk nem egy masszázsszalon? 

Na, erre most mit mondjak??? 

Igen, de mégsem. Mert úgy nem, ahogy ő gondolja. Továbbra is udvariasan szándékoztam válaszolni, pedig most éppen én fizettem ezt a hívást:

- Masszázs és jóga van nálunk. Amúgy masszázsműhely, ha pontos akarok lenni.

- És tényleg nincs a masszázs után valami kényeztetés?

A sima, hagyományos svédmasszázs megfogalmazás részemről pontosan ezt hivatott kifejezni. Ezek szerint az úriember számára nem annyira vagy nem túl hitelesen.

- Nincs. Mi nem vállalunk erotikus masszázst.

Embere válogatja elhangzik-e ezután a következő kérdés, mert nyilván nem ez az úriember volt az első, akivel lefolytattam egy ilyen jellegű beszélgetést az elmúlt másfél év alatt.

Szóval csak a kedvedért írom le, ha már eddig eljutottál az olvasásban. :-)

- És kölcsönös szimpátia alapján se?

Szerencsére nem vagyok egy mimóza lélek. Ugyebár telefonos behajtó koromban hallottam már ennél cifrábbakat is. Most konkrétan viszonylag hangosan felröhögtem, és közöltem:

- Nincs. 

Számomra ez egyáltalán nem releváns. Kölcsönös szimpátia? És akkor mi van? Hogy van ez összefüggésben? 

Ilyen és ehhez hasonló gondolatok foglalkoztattak.

Ezután általában elköszönés nélkül leteszik a telefont. Ez most sem volt másként.

Aztán egy kedves ismerősöm felvilágosított: a hívó félnek nincs vesztenivalója, mert hátha mégis...

Hát: nem, nem mondok igen-t.